102_Elsener SI 1963

21.05.2017 16:18

(december 2016): Červené aloxové armádne nože model 1961 patria medzi najžiadanejšie a najobľúbenejšie švajčiarske vreckové nože. Napriek tomu, že ich ponuka je celkom široká, držia si relatívne vysokú cenu (cca trojnásobnú oproti strieborným), najmä ak ide o nôž v peknom stave. Najvyhľadávanejšie sú nože ročník 1962 (v roku 1961 sa ešte nevyrábali), ročníky 1963,64 a 65 sú približne rovnako rozšírené. V roku 1965 sa už začal vyrábať strieborný model 1961/65, ale nájdeme veľa červených aloxov ešte aj s rokom 1966. Občas sa objaví červený alox aj s vyšším ročníkom (až do 76), ale to budú podľa všetkého nože s vymenenou čepelou. Skôr narazíme na Elsener ako Wenger, paradoxne ale Wengery bývajú cenovo dostupnejšie. Môj opotrebovaný Elsener 1964 som nahradil krajším exemplárom s rokom výroby 1963. Síce tiež nie je v top stave, ale zdal sa mi sympatický, tak som neváhal dlho. Proste mi padol do oka :-) Červené aloxy majú spomedzi aloxov najmohutnejšie nástroje a najhrubšie spracovanie, ale má to niečo do seba. V ďalších dekádach boli armádne aloxy čoraz tenšie, ľahšie, hladšie, opracovanejšie a lesklejšie.